pátek 14. února 2020

Recenze: Já, legenda (R. Matheson)

Tak. Máme tu recenzi na novou knížku do čtenářské výzvy 2020 s názvem Já, legenda od Richarda Mathesona. A já už mám jasno, že tahle knížka se rozhodně nezařadí do mých TOP 10 knížek tohoto roku. Ale pěkně popořadě.

název: Já, legenda
originální název: Me, the legend
nakladatelství: Argo
rok vydání: 2018
počet stran: 328

Anotace:

Svět zdevastovala hrůzná epidemie a ti, kteří neměli to štěstí a přežili, byli přeměnění v krvechtivá stvoření noci. Až na Roberta Nevilla. Zdá se, že pouze on byl vůči nákaze imunní. Jenže ironie osudu z něj udělala vyvržence. Ve dne zabíjí a v noci se schovává s nadějí na další den prázdného života. Je legendárním monstrem, které musí být zabito, protože se odlišuje od všech ostatních. Já, legenda je jedním z nejslavnějších upírských románů 20. století.

...A co živí upíři? I to bylo nyní jednoduché. Za života to byli ti vyšinutí, šílení. Existoval pro ně lepší záchytný bod než vampyrismus? Byl si jistý, že všichni živý, kteří v noci přicházejí k jeho domu, jsou šílení, považují se za skutečné upíry, ačkoliv ve skutečnosti to jsou jen rozumu zbavení trpící. -ukázka z knihy.

Hodnocení: 3,5⭐/5⭐

Knížka byla souborem "hororových" povídek. U některých se bojíte více, u některých méně. Ale jedno mají tyto povídky společné - postrádají nějaký hlubší příběh. Kniha se četla poměrně dobře, autor píše hezkým jazykem, ale to bohužel knihu nezachránilo. Konec první a také nejdelší povídky z celé knížky byl zcela nedostatečný. Z povídek se mi líbili pouze 3 - Já, legenda, Oběť a Kdo je na drátě. Je to velmi nevyvážená kniha s nevyužitým potenciálem. Ke konci už jsem se musela hodně přemáhat, abych knihu dočetla.

O autorovi:

R. Matheson od 50. let překvapuje čtenáře i diváky svým umem, jehož hlavním rysem je cit pro napínavé situace. Další velikáni jako jsou S. King nebo D. R. Koonz se jeho knihami inspirují. Ať už jako spisovatel či scénárista, po sobě zanechal jasnou stopu v srdcích čtenářů, diváků i tvůrců.


...kdysi dávno, za raného a vrcholného středověku, mám-li být stručný a výstižný, měl upír ohromnou moc a lidé se ho přímo děsili. Byl nepřítelem, a pořád jím zůstává. Společnost ho iracionálně nenávidí. -ukázka z knihy

Žádné komentáře:

Okomentovat

Recenze: Když se introvertka vdá - Debbie Tung

 Dnes bych vám tu ráda představila miloučkou jednohubku, nový komiks od mé oblíbené autorky Debbie Tung. Od Debbie už mám přečtené dva komik...