Recenze: P. S. Líbíš se mi (Kasie Westová)

autorka: Kasie West
název: P. S. Líbíš se mi
originální název: P. S. I like you
počet stran: 331
nakladatelství: CooBoo
rok vydání: 2019

Podepsáno, zapečetěno, doručeno! Lily při jedné obzvláště nudné hodině chemie nedává pozor a čmárá si na lavici slova své oblíbené písničky. Když se druhý den vrátí do svoje místo ve třídě, zjistí, že někdo rozepsanou skladbu dokončil, a ještě přidal vzkaz pro ni. Zajímavé! Brzy už si se svým anonymním přítelem vyměňují dlouhé dopisy, vzájemně si doporučují kapely a sdílí nejsoukromější tajemství. Lily si uvědomí, že se do tajemného neznámého postupně zamilovává. Ale kdo to je? Zatímco se snaží rozluštit tuhle záhadu a vypořádat se s problémy se školou, kamarády i se svou bláznivou rodinou zjistí, že o některých srdečních záležitostech se prostě psát nedá...
Promluví si s tajuplným neznámým někdy naživo?

Stručný děj:

Lily o své rodině ráda prohlašuje, že je vše, jen ne normální. Má starší sestru a dva mladší bratry a dva rodiče. Žije v domě, kde trpí nedostatkem soukromí, ale svou rodinu nadevše miluje. Pak má ještě jednu a jedinou nejlepší kamarádku Isabel. To je vše. Ostatní děti o ní říkají, že je podivínská, zvláštní. A nesnáší chemii.

Jednoho dne, kdy se velice na hodině chemie nudí, zvěční na svou lavici pár veršů ze své oblíbené písničky od své oblíbené kapely. Když se druhý den do učebny vrátí, najde na své lavici pokračování těchto veršů. To může znamenat jen jediné...Na škole existuje někdo, komu se její skupina také líbí. Navíc, na konci veršů je i vzkaz pro ni. A tak si s tajemnou neznámou, či tajemným neznámým začínají dopisovat a navzájem se poznávat, přitahovat a zamilovávat. Jenže Lily později zjistí, že ten, kdo stojí za těmi dopisy, je vlastně její úhlavní nepřítel. Kluk, kterého nesnáší. A tak se snaží dělat vše pro, to aby si ho vyhnala z hlavy. Jenže citům neporučíš. Může nakonec z velké nenávisti vzniknout velká láska?

..."Všechna slova spotřebovávají knížky." To jsem si myslela, když jsem byla malá. Že se lidem říká, aby byli v knihovně potichu, protože jinak by jim všechny slova ukradly knížky. Myslela jsem si, že knížky potřebují slova, aby mohli existovat.."-ukázka z knihy.

Hodnocení: 5⭐/5⭐

Knížku jsem měla přečtenou opravdu za chviličku. Děj je jednoduchý, předvídatelný, ale i tak je strašně krásný a romantický. I přesto, že je to děj jednoduchý, i tak se autorce podařilo tam zakomponovat několik momentů, kteří byli prostě "wow" a na chviličku vás donutili zapochybovat, zda doopravdy víte, jak to skončí. Pro mě je to taková ta typická oddechovka mezi náročnějšími tituly, typická feel good kniha, která vám v době karantény vykouzlí úsměv na tváři, pohladí vás na duši a zase vaším obličejovým svalům ukáže, jak se mají smát. A to i přesto, že já už dávno nepatřím do cílové skupiny, i tak mám tuhle knížku hrozně ráda. :)

Kasie West je autorkou knih pro děti a dívky. Žije v Kalifornii se svým manželem a čtyřmi dětmi.  Kromě psaní pěstuje wakeboarding. Vystudovala Fresno University. Nyní pracuje na svém doktorátu.