sobota 25. července 2020

Corinne Hoffmann: Dívka se žirafím krkem

Docela pozdě jsem si uvědomila, že jsem sem nedala ani recenzi na knížku, kterou jsem dočetla docela dávno už. Bohužel, nebo možná bohudík mě teď zaměstnává výměna práce a také svatba, která se nezadržitelně blíží a nějak z toho začínám být nervózní. Ale o tom třeba až jindy, teď bych se ráda věnovala té dávno přečtené knížce s názvem Dívka se žirafím krkem, od Corinne Hoffmann.

autorka: Corinne Hoffmann
název: Dívka se žirafím krkem
originální název: Das Mädchen mit dem Giraffenhals
počet stran: 304
nakladatelství: Ikar
rok vydání: 2017

Anotace:

Jak jsem se stala Bílou Masajkou? Jak se člověk stane takovým jakým je? Corinne pochází ze skromnýcb poměrů a vzhledem ke své výšce se v dětství stala terčem posměchu spolužáků, kteří pro ni vymysleli přezdívku Žirafa a jako dítě východoněmeckého otce rovněž outsiderem ve švýcarské společnosti šedesátých a sedmdesátých let. Brzy se však naučila, jak z nepříznivého osudu vytěžit to nejlepší. Ve své nové knize velmi otevřeně a upřímně vypráví nejen o svém dětství a dospívání za těžkých životních podmínek, ale také o všem dobrém, co se právě díky tomu naučila. Inspirující životní příběh silné, úspěšné a optimistické ženy, který nás nejen překvapí, ale i povzbudí. 

Hodnocení: 4⭐/5⭐

Knížka se mi hodně líbila. Kdysi jsem četla, a i mám doma celou sérii o Bílé Masajce a naprosto mě ten příběh nadchnul, takže jsem si musela samozřejmě přečíst i knížku Dívka se žirafím krkem, kterou mám i jako součást čtenářské výzvy, kterou pořádá Databáze knih. Pokud máte rádi Bílou Masajku, nebo jste jí ještě nečetli, tak rozhodně tuto knihu doporučuju. Autorka zde milým a čtivým způsobem popisuje své dětství a dospívání v 70. a 80. letech ve Švýcarsku. Vtipně a s nostalgií popisuje své příhody a snaží se tak vysvětlit celoživotní formování své osobnosti, která jí zavedla až do Afriky, k Masajskému manželovi, se kterým má dceru Napirai.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Recenze: Když se introvertka vdá - Debbie Tung

 Dnes bych vám tu ráda představila miloučkou jednohubku, nový komiks od mé oblíbené autorky Debbie Tung. Od Debbie už mám přečtené dva komik...