neděle 13. prosince 2020

Recenze: Polibek v Paříži: Catherine Riderová

Jako již tradičně..tedy, ono to moc tradičně není, mám za sebou teprve druhý rok čtení této série, ale udělala jsem si z toho tradici, že vždycky před Vánoci si přečtu nějakou tu feel good knížku s vánoční tématikou. A jelikož jsem loni četla Polibek v New Yorku od stejné autorky, což je první díl série Polibek, tak jsem se letos pustila do toho druhého dílu.

Newyorčanka Serena si všechno tak krásně vysnila: Paříž, město lásky, těsně před Vánoci, umělci, sníh a kavárničky - prostě čistá romantika! A aby si to užila ještě víc, vyrazí tam se sestrou. Jenže ta se místo toho rozhodne jet za svým nejnovějším objevem do Madridu a Serena zůstane sama v cizím městě. Prostě děs.

Jean-Luc se nedávno rozešel s přítelkyní a teď musí rychle dodělat svůj fotografický projekt do školy. A tak není příliš nadšený vyhlídkou, že se bude muset starat o americkou turistku, kterou mu dohodil jeho kamarád. A je o to více podrážděný, když si Serena naplánuje celý program na minutu a nemá ani čas si vychutnat atmosféru města. Jean-Luc by si chtěl užít volný čas a improvizovat. Ale v určitém okamžiku při dlouhém putování Paříží si Serena a Jean-Luc uvědomí, že se protiklady přitahují.

4⭐/5 ⭐

V knížce dostanete milý, romantický vánoční příběh, který mě místy opravdu zahřál u srdce. Jak už jsem říkala, tak loni o Vánocích jsem četla první díl této série Polibek, a to Polibek v New Yorku, na jejíž děj si již úplně nevzpomínám, ale tento díl byl o něco lepší než ten předchozí. Alespoň co se týče příběhu. V tomto díle mi tak trošku chyběla vánoční atmosféra - jediné vánoční bylo na příběhu to, že jsme se několikrát v příběhu dozvěděli, že je před Vánoci. Ze začátku jsem se nemohla začíst, ale později se to hodně zlepšilo a já knížku zhltla skoro na jeden zátah. Naproti absenci vánoční atmosféry si můžete skvěle užít atmosféru Paříže. A hlavní postavy, Serenu a Jean-Luca si rozhodně oblíbíte. Co dále musím vyzdvihnout je moc hezká vánoční obálka.

Ukázka z knížky

"Potom si naše propletené ruce přitáhne k sobě a mou dlaň si přiloží na prsa. "To pravé to je teprve tehdy, když se dva lidi vidí navzájem."

Přistoupím až k němu tak rychle, že mám sotva šanci zamyslet se, jak je mi to nepodobné. Jean-Luc mě volnou rukou něžně chytne za rameno a přitáhne si mě ještě blíž. Políbíme se. A ze světelné show nemáme od té chvíle už vůbec nic."

O autorce

Za pseudonymem Catherine Riderová se skrývají dva autoři: Stephanie Elliotová a James Noble. Stephanie Elliotová je redaktorka, která se hned po vysoké přestěhovala do New Yorku! Hrozně ráda jezdí do Londýna - tamní lidé jsou tak strašně zdvořilí! Žije v Brooklinu se svým manželem a pětiletou dcerou. James Noble je redaktor a zároveň také autor píšící pod řadou pseudonymů. Narodil se a žije v Londýně, ale až moc často se oddává snění o tom, jaké by to bylo žít v New Yorku.