sobota 28. prosince 2019

Čtenářská výzva 2020 - #2

Uplynul nějaký čas od toho, kdy jsem tu zveřejnila první desítku knih, které si hodlám přečíst v rámci Čtenářské výzvy 2020. A jelikož už je venku i kompletní celá druhá desítka, nastal čas abych se tu i já pochlubila s výběrem svých knih.

Jedenáctým tématem Výzvy je kniha, která získala ocenění E. A. Poe Awards. Musím říct, že tyto různé ceny a ocenění jsou mým nejméně oblíbeným. Nakonec jsem i přesto vybrala knihu od Annabel Pitcher, Kečupová mračka. Je o patnáctileté dívce jménem Zoe, která tráví volný čas neobvyklým způsobem - tajně v zahradní kůlně píše dopisy odsouzenci Harrisovi, který je odsouzený k smrti. Je přesvědčená o tom, že jedině on může pochopit její věru neobvyklý příběh. Rozhodla se tento příběh svěřit papíru, v naději, že se jí podaří odčinit své chyby.

Dvanáctým tématem je téma, která kniha je v době čtení méně než 20x na Databázi v přečtených. S výběrem tohoto tématu budu asi ještě chvíli váhat a rozhodnu se až nakonec, až se v rámci Výzvy k tomuto tématu dostanu.

Dalším, tedy "nešťastným" třináctým tématem je kniha od dánského autora. U tohoto tématu padla jasná volba na titul od Karen Blixenové, Vzpomínky na Afriku. Paradoxně mě k tomu přivedl román od Pauly McLainové, Létala jsem za sluncem, kde se baronka Blixenová okrajově objevuje a já tak nějak zatoužila po tom, dozvědět se víc a tu knihu si prostě přečíst. Tak uvidíme.

Čtrnáctkou se pyšní kniha básní. Super. Nic pro mě. Básničky, verše a podobné věci přímo k smrti nenávidím. Jasně, kdysi jsem četla Kytici k maturitě, a docela si jí oblíbila, ale tím pro mě toto téma skončilo. Takže pro mě toto téma bylo extrémně těžké a musela jsem opravdu hledat a skutečně pečlivě vybírat, zda by se mezi poezií nenašlo něco, co by mě oslovilo. Nakonec boj vyhrál titul O čarodějnici, která se nenechala upálit od autorky Amandy Lovelace, která se pyšní titulem Goodreads Choice Award z roku 2018, tak jsem zvědavá jestli i pro mě to bude "good choice".

Patnácté místo má kniha s obálkou, která se nám nelíbí. I toto je dost variabilní téma a proto bylo těžké pro mě vybrat tu pravou. A o dost těžší protože většina obálek je prostě super. Ještě těžší toto téma bylo, protože jsem si dala za úkol najít knihu s ošklivou obálkou, ale zajímavým dějem, či dějem, který by mě nějak oslovil. Po této strastiplné cestě jsem vybrala nakonec titul Vyšlapaná čára od autorky Sáry Baume. Tak trošku se s dějem a hlavní hrdinkou ztotožňuju, tak doufám, že moje očekávání splní a že si třeba i něco z knihy odnesu.

Šestnácté téma je kniha, která má ve svém názvu slovo "aneb". Tak to byl opravdu oříšek. Z hlavy jsem si samozřejmě žádnou knihu nevybavila, ale zase mi pomohla moje milovaná Databáze. Nakonec jsem vybrala knihu Letuška z Economy, aneb co na Instagramu neuvidíte od mé kolegyně z práce, Petry Jirglové, která tuto knihu napsala poté, co se vrátila z roční "zkušené" v Emirates.


Dále tu máme sedmnácté téma s názvem kniha, ve které se odehrává svatba nebo pohřeb. Já jsem si vybrala knihu Sen v bílém od autorky Nory Roberts. Hlavně z toho důvodu, že mě v roce 2020 čeká svatba jsem si vybrala tu se svatební tématikou. O pohřbech a umírání nechci ani slyšet, protože mi v květnu umřel děda a tak jsem z toho ještě občas dost špatná.

Osmnáctkou se pyšní téma kniha, jejíž název má na obálce červenou barvu. Ok. Nakonec mi padla do oka kniha s názvem Dva tajemství neudrží. Autor ani kniha mi nic moc neříká, ale zaujala mě anotace, tak snad to bude ke čtení.

Devatenácté téma je již tradičně nově vydaná kniha v roce 2020. S tímto tématem si dám na čas a uvidím, s čím se nakladatelství pochlubí.

A konečně posledním tématem letošní výzvy je kniha, která nesplňuje ani jedno z předchozích témat Výzvy. Jasná volba padla na titul Naslouchač, od české autorky P. Stehlíkové, na který už mám hodně dlouho spadeno.

Tak. Tohle je můj výběr 20 knih, které hodlám v roce 2020 přečíst. Doufám, že jich bude více, ale vzhledem k tomu, že jsem těžce vytížený pracující a jelikož mě čeká jedna velká událost na světě, a tou je vlastní svatba, tak asi budu ráda, když přečtu aspoň tyto. Ale uvidíme, nechme věcem volný průběh.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Recenze: Když se introvertka vdá - Debbie Tung

 Dnes bych vám tu ráda představila miloučkou jednohubku, nový komiks od mé oblíbené autorky Debbie Tung. Od Debbie už mám přečtené dva komik...