Recenze: Milostné dopisy slavných mužů

Dneska se spolu podíváme na titul "Milostné dopisy slavných mužů". Tento titul můžete znát z filmu Sex ve městě. Je to přesně ta knížka, ze které Carrie předčítá v posteli panu Božskému.

překlad: Z. Havlíčková
nakladatelství: Omega
počet stran: 136
ISBN: 978-80-7390-384-8

Milostné dopisy slavných mužů, díl první, je sbírka romantických milostných dopisů slavných osobností minulosti i současnosti. Když Carrie Bradshaw, hrdinka seriálu a filmu Sex ve městě, z této krásné sbírky předčítala Panu Božskému, miliony žen po celém světě začaly tuto knížku shánět. Nyní máte možnost i Vy přečíst si romantické milostné dopisy, které napsali slavní muži jako L. van Beethoven, Napoleon Bonaparte, R. Browning, Lord Byron, Lord R. Churchill, W. Churchil, M. Twain, O. Cromwell, F. S. Fitzgerald, G. Flaubert, J. W. von Goethe, V. Hugo, J. Joyce, F. Kafka, J. Keats, J. London, W. A. Mozart, T. Roosevelt a mnoho dalších.

Hodnocení: 30 %

Měla jsem na knihu velká očekávání, ale bohužel se nenaplnila. Chyběli mi v knize nějaké souvislosti,jako že kdo, komu a za jakých okolností píše. Možná, že tak by pro mě měli tyto milostné dopisy nějakou cenu, ale takto mi to přišlo jako vytržené z kontextu, nic neříkající. Navíc té romantiky tam bylo také po skrovnu. Kniha je rozdělena do dvou částí - na dopisy a milostné básničky. Myslela jsem, že aspoň ty básničky to zachrání, ale bohužel jsem se mýlila.

".....a teď, lásko, ty s laskavým srdcem a milujícíma očima, jejíž obraz jsem včera líbal a jejíž rty jsem tolikrát políbil v mých snech. Jejíž láska mě tak štědře obohacuje všemi příjemnými vzpomínkami a sladkými očekáváními, která mě obepínají a chrání od zla a ublížení. Jejíž doteky jsou tak drahé a díky nímž nejen ve spánku, ale i dlouho po probuzení moje srdce bije rychleji, celý se třesu a mysl mám otupělou potěšením - jejíž nohy líbám a jejíž kolena objímám s oddanými polibky - miláčku, jehož domov je v mém náručí a jehož oporou je má hruď, k nimž jsi nejprve přišla jako vystrašený pták, ale teď miluješ prodlévat tam až do doby dlouho poté, co půlnoční zvony vysloví své varování - mému životu s velkorysou duší, ochránkyni mého srdce a mé opravdové milence - dobrou noc a spravedlivý odpočinek. Tvým očím i Tvému unavenému tělu, dobrou noc, která je předchůdcem mnoha jasných, krásných rán, kdy Tě probudím svými polibky a svou něžnou láskou...." -ukázka z knížky