středa 22. ledna 2020

Recenze: Letuška z economy (P. Jirglová)

Dneska se podíváme na knížečku od autorky blogu TooSweetNothings od Petry Jirglové. Péťa pracovala rok jako letuška pro jednu z nejpřednějších leteckých společností - Emirates v Dubaji. Kdo mě zná, tak možná řekne, že je recenze zpunktovaná protože s Péťou v současné době pracuji, ale já nerada lžu a přibarvuji a tak i když jsme kolegyně, musím nezaujatě napsat na knížku jen samou chválu. Ale to předbíháme.

autorka: Petra Jirglová
rok vydání: 2019
nakladatelství: Pointa
počet stran: 149
ISBN: 978-80-907-5055-5

Anotace:

Chtěli byste snídat v Paříži, obědvat v New Yorku a večeřet v Bangkoku? Tak to si vysněte jiné zaměstnání. Vtipné historky o mé kariéře letušky na Blízkém Východě, o práci a životě v Dubaji, o lidech se kterými jsem se setkala i o tom, že není všechno zlato, co se třpytí. Knížka vás potěší, otevře oči, ale hlavně pobaví!

Stručný děj:

Autorka zde popisuje své zážitky, které měla během své práce jako letuška ve společnosti Emirates. A že to není práce snadná si asi každý z nás dokáže domyslet. Dlouhé lety, časové posuny, nedostatek spánku, otravní pasažéři, skvělý kolegové, nové možnosti, příležitosti, ale i stesk po domově. To vše je nedílnou součástí života všech letušek na zemi. A právě o tom píše Péťa s humorem sobě vlastním a poodhaluje tak roušku tajemství této práce v oblacích.

Hodnocení: 85 %

Knížku jsem si přečetla s chutí nejenom z kolegyality. Péťa zde vtipně píše o svých zážitcích v Dubaji, o tom co taková letuška dělá, když má zrovna a zcela náhodou volno. Knížka se mi líbila svou neotřelostí, originálním způsobem podání i vtipnými pasážemi o pasažérech, které jsou aktuální pro všechny, kdo pracují s lidmi. Knížka má jen 149 stran, takže jí přečtete za chviličku a ještě se u ní budete bavit.

O autorce:

Péťa je čerstvá třicátnice, blogerka a holka do nepohody. Cestovatelka a milovnice svobody. Hned po maturitě se vydala objevovat svět a na svých cestách se živila lecčíms a tak se dostala k práci letušky pro prestižní leteckou společnost. Ve své knížce, která je její prvotinou popisuje své zážitky, které také uveřejnila na svém blogu, kde své zážitky ze života a z cest popisuje dodnes.

"...Beru to jako takovou výzvu sama k sobě, a čím víc mě ty idi vytáčí a čím víc se chovají jako rozmazlený děti, kterým někdo sebral hračku, tím jsem pak milejší například a lidi na recepci, když se checkinujeme do hotelu, nebo na pokojský, který potkám ráno na chodbě, nebo na servírky na snídani a obecně na všechny lidi, který pracujou ve službách, a po každý šichtě musí doma mlátit hlavou o zeď a říkat si, jaký kreténi po tom světě chodí. Zažila jsem už všechny národnosti, snad všechny povahy, pracovala jsem za barem, kde jsem do rána tvrdla s opilcema, v hotelu, v kavárně, prodávala jsem zmrzlinu ve Skotsku, kde vám na vše řeknou "áj" místo yes, obsluhovala jsem v americký restauraci a byla jsem i za pokladnou v Americe, kde se zákazníkům dovolí úplně vše, ale úplně všechno, ale paluba letadla je ta největší lidská džungle ever...." - ukázka z knihy.




Žádné komentáře:

Okomentovat

Recenze: Když se introvertka vdá - Debbie Tung

 Dnes bych vám tu ráda představila miloučkou jednohubku, nový komiks od mé oblíbené autorky Debbie Tung. Od Debbie už mám přečtené dva komik...