čtvrtek 19. března 2020

Recenze ze spolupráce: Jak to celé přežít a nezbláznit se (D. Cziglová)

Dnes bych vám tu chtěla napsat recenzi na knížku, spíš teda eknížku, kterou jsem získala v rámci spolupráce na zkoušku od nakladatelství Backstage Books. Tímto bych nakladatelství chtěla poděkovat za zaslání tohoto výtisku. Byl to opravdu neskutečný zážitek!

autorka: Denisa Cziglová
rok vydání: 2019
nakladatelství: Backstage Books
počet stran: 307

Anotace:

Životní příběh onkologické pacientky a foodblogerky Denisy, který rozesmutní i rozveselí, zahřeje i rozladí, pohladí na duši a potěší vaše chuťové pohárky. Prostřednictvím životních milníků autorky se můžete i vy posunout dále, poučit se z již prožitého a uvědomit si, co je v životě to nejdůležitější. Můžete se také zamyslet, jak začnete nový den a co všechno pro sebe uděláte. Část knihy obsahuje rovněž i zdravé recepty, které mohou posloužit jako pomyslné vodítko ke zdravějšímu nebo i hodnotnějšímu životu.

Stručný děj:

S Denisou se život vůbec nemazlil. Jako malá holčička vyrůstala společně se svou sestrou v naoko stabilní rodině. Nikdo, ani ti nejbližší příbuzní, netušil, že za zavřenými dveřmi jejich bytu, se často odehrává zlo, které často mohlo skončit hroznou tragédií. Manželství jejich rodičů bylo vše, jen ne šťastné a láskyplné.

Díky tomu měla Denisa pocit, že je nutné aby zvládala všechno na světě. Aby byla dobrou studentkou, dobrou modelkou, zaměstnankyní, kamarádkou, dcerou, partnerkou, sestrou. Ale mělo to přesně opačný následek.

Jednoho dne, a zdálo se to jako blesk z čistého nebe, prodělala Denisa epileptický záchvat. Možná by si svých problémů všimla už dřív, kdyby nebyla neustále ve stresu, uspěchaná a nesnažila se být za každou cenu perfektní. Lékaři v brněnské nemocnici jí provedli celou řadu testů, které odhalili pravou příčinu jejích problémů.

Od této chvíle se nemocnice stala jejím druhým domovem. Nastal kolotoč léků, operací, zotavování, a dalších souvisejících problémů, jak psychických, tak tělesných. Na nemocničním lůžku měla Denisa spoustu času na to, aby přemýšlela o tom, co udělala ve svém životě špatně a co by mohla zlepšit.

A tak se Denisa vydala tou cestou, po které kráčí dodnes. Změnila svůj způsob života, jednání, myšlení i jídelníček tak, aby zamezila své nemoci se dál šířit, aby byla víc v pohodě, víc šťastná a spokojená sama se sebou. A touto cestou se řídí dodnes.

..."Možná si teď řekneš, když čteš můj příběh, že jsem sobec, a ptáš se, proč jsem mému Francouzovi nedala ještě šanci. Víš, pokud nejsi člověk, který už má něco za sebou, a bojuješ o každý den, tak nepochopíš. Ti, co se vyléčili třeba z rakoviny nebo jiné nemoci, vědí, že život se má žít a prožívat, protože nikdy nevíš, jak dlouho bude ta tvoje hvězdička  v tom velkém vesmíru svítit. Příběhy našich životů jsou pořád otevřené, občas přijde drama, procházka trním, někdy pád a zase vrchol s potleskem, období lásky a štěstí. Všechno je to jedna velká životní zkouška. Nebo je to naše divadelní role, kterou musíme zahrát, dokud nepřijde derniéra, opona nespadne dolů a ty ji už nikdy neuvidíš, protože přestaneš hrát." -ukázka z knihy

Hodnocení: 5 ⭐/5⭐

Musím říct, že zpočátku jsem byla hodně skeptická a na knížku jsem pohlížela s nějakou tou nedůvěrou. Říkala jsem si, že to bude taková ta typická blogerská knížka, která nemá žádnou přidanou hodnotu. Ale to jsem se šeredně mýlila.
Na začátku mi slečna Denisa byla hodně nesympatická (pardon, omlouvám se). Hlavně se svým perfekcionismem, honbou za úspěchem, penězi a touhou dokázat všechno na světě. Ale později, když se projevila její nemoc se to srovnalo, a já hltala každé její slovo. Obdivuji slečnu za její výdrž, statečnost a touhu se se vším tím poprat, bojovat a jít dál, vyléčit se z nemoci. Život se s ní tedy opravdu nemazlil a o to víc jí obdivuji, že se s tím vším dokázala poprat. Vlastně obdivuji všechny onkologické pacienty, kteří se dokážou zase postavit na své vlastní nohy, vrátit se k tomu co milují, nebo si najít nové zájmy a plnohodnotně tak naplnit svůj život. Aspoň tedy ten čas, který jim zbývá.

Na knížce se mi hodně líbilo grafické zpracování. Příběh byl vhodně doplněn fotkami, jednotlivé kapitoly byli proloženy citáty, které krásně korespondovali s dějem. Příběh byl hodně čtivý, stránky ubíhaly pod rukama a já se nemohla dočkat až zjistím, jak to bylo dál.

Jediné co bych vytkla byl místama hovorovější jazyk, ale chápu, že to má být autentický příběh ze života a asi by působilo divně, kdyby autorka najednou mluvila stoprocentně spisovně. Co mě tedy trošku rozčilovalo byli smajlíci (:-D) mezi textem. Ale to na mém nadšení z knížky nic nemění.

Na konci najdeme pár receptů na zdravé recepty, které jsou doplněné opravdu moc krásnými fotkami. Už se nemůžu dočkat, až některé vyzkouším.

Za mě tedy rozhodně jedno velké doporučení a klobouk dolů před autorkou, že se dokázala s nepřízní osudu takto popasovat.

..."Musím bojovat, musím pořád stát na bitevním poli s myšlenkou, že já budu ten vítěz." -ukázka z knihy.

Za zaslání knihy ještě jednou děkuji nakladatelství Backstage Books.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Recenze: Když se introvertka vdá - Debbie Tung

 Dnes bych vám tu ráda představila miloučkou jednohubku, nový komiks od mé oblíbené autorky Debbie Tung. Od Debbie už mám přečtené dva komik...