neděle 11. října 2020

Recenze: Co se skrývá v lesích (K. de Becerra)

Dnes bych vám tu ráda představila podle mého názoru ne úplně povedenou knížku od Katyi de Becerry, Co se skrývá v lesích. Možná se mi nelíbila tak proto, že už dávno nejsem cílová skupina. Tato knížka vyšla pod záštitou nakladatelství King Cool v roce 2020.

Je to kniha, která tak trošku mate tělem. Měla jsem knížku tedy půjčenou z knihovny, a sáhla jsem po ní, že se mi líbila obálka a díky ní jsem očekávala nějaký tajemný příběh, který vám nedá spát. No, a jak asi tušíte, nebyla moje očekávání zcela naplněna.

V knížce se setkáváme s mladou osmnáctiletou Hayden, která ve svých osmi letech tragicky přišla o matku, když jí zmizela v lesích a její zmizení nebylo dosud nikým a nikdy objasněno.

Hayden v den svých osmnáctých narozenin spadne do klína rodinné sídlo v Promise, které jí matka odkázala spolu s podivným odkazem, který má vykonat. A tak se spolu s nejlepší a jedinou kamarádkou Del vydává o jarních prázdninách vstříc novému dobrodružství, aniž by věděla, co jí v temných lesích čeká. Děj je navíc prodchnutý romantickou linkou...Ale více už nebudu prozrazovat, i když mě se kniha moc nelíbila, třeba se najde někdo, kdo ocení její mě skryté kouzlo.

V den svých osmnáctých narozenin Hayden zjistí, že zdědila panské sídlo v lesích u městečka Promise, kde bydlela jako malá. Kousek od tohoto místa před deseti lety záhadně zmizela její matka, a navíc se toho dne v lese vytvořila podivná černá mýtina. Se svojí kamarádkou Del se tedy Hayden v době jarních prázdnin na sídlo vydá. Doufá, že zjistí co se matce skutečně stalo, a zároveň se trochu bojí, protož před deseti lety v Promise nechala svou první dětskou lásku, Shannona. Bydlí tam ještě? Pozná ji? Jak ji přijme? A jak s tím vším souvisí otec, který rezignoval na svou vědeckou hodnost a začal pátrat po skrytých portálech a Nibelunzích?

2,5⭐/5⭐

Knížka mě zaujala svou obálkou i formátem - uvnitř knížky se schovávají ústřižky z novin či lékařské zprávy a celý děj tak příjemně ozvláštňují. Knížka má určitě zajímavý námět, dobrý, ale bohužel ne moc dobře využitý potenciál. Uvnitř knížky je nedostatečně vystavěná říše Nibelungů a i celkově celý svět. Hodně věcí je v knížce pouze nastíněno, aniž by to autorka nějak podrobněji vysvětlila - asi si to má čtenář domyslet sám. Nelíbili se mi ani postavy, které byli málo rozpracované. Romantická linka, která se do děje vůbec nehodí a ještě ke všemu je dost špatně vystavena. Konec knížky byl zbytečně moc rychle utnutý a nic se tam nevysvětlilo, jen zanechalo ještě více otázek.

Ukázka z knížky

"Tělesa se vzájemně přitahují. Například když spadne jablko ze stromu, je to díky síle gravitace. Čím dá jsou dva objekty od sebe, tím slabší je gravitační síla. Nikdy ale úplně nezmizí.

Ve Spojených státech amerických se každý den pohřešuje přes dva tisíce osob. Když moje máma opustila rodinný dům a vešla do mlhou zahaleného lesa, přispěla do těchto smutných statistik lidí, které už nikdo nikdy neviděl. Jeden ztracený člověk v mnohačetném davu.

Přesto fyzicky cítím, jako by mě volala, dotýkala se mě navzdory prostoru a času, aby byla se mnou. Jako by mě matka pořád držela za ruku , jako bych jí měla pořád pod kůží, ve svém krevním oběhu, a má krev jí poznává a reaguje."