středa 4. listopadu 2020

Recenze: Natasha Lesterová: Pařížská švadlena

Dnes bych vám ráda představila pětihvězdičkovou knížku od australské autorky Natashy Lesterové - Pařížská švadlena. Byla to ta nejemotivnější knížka jakou jsem za poslední dobu četla. Při čtení posledních stránek se mi leskly v očích slzy a myslím, že knížka ve mě zůstane ještě dlouho. Byla to knížka z knihovny, ale zvažuji, že si jí pořídím do své vlastní sbírky, protože byla tak dokonalá, že jí prostě potřebuji mít doma.

Knížka na svých asi 450 stránkách popisuje život dvou žen - Estelly a Fabienne. S Estellou se seznamujeme s coby mladou dámou, francouzskou švadlenou, která je na popud své matky donucena opustit nacisty okupovanou Francii a odjet do New Yorku. Kromě úkrytu před válkou v Evropě se zde setkává s Janie, Samem, Lenou, Alexem a díky nim se jí podaří rozklíčovat záhadu svého údajně zemřelého otce.

Naproti tomu Fabienne žije v Austrálii a právě nastoupila do svého vysněného zaměstnání. Má za sebou těžký rozchod a její babička Estella je již velmi stará a nemocná dáma a proto se vydá do New Yorku, aby babičku navštívila. Na její doporučení se vydá do Paříže, která podle Estelly léčí všechny neduhy a bolesti na duši. Zde naváže přátelství s umírající Melissou a jejím bratrem Willem, do kterého se bláznivě zamiluje. Škoda, že už jí babička před svou smrtí nestačila sdělit veškeré tajuplné tajemství její minulosti, které se nyní skrývá na dně jedné papírové krabice a čeká na odhalení.

Estella a Fabienne - dvě propletená vlákna jednoho neobyčejného příběhu o snech, lásce a trnité cestě za úspěchem v zářivém newyorském světě módy. Osud Fabienne a její milované babičky Estelly, legendární módní návrhářky, propojuje Paříž s New Yorkem navzdory času, dějinným zvratům, předsudkům a tíze rodinného dědictví.

5🌟/5🌟

Jak už jsem říkala na začátku, knížka mě úplně dostala, a to už se žádné knížce dlouho nepovedlo. Od prvních stránek mě děj naprosto pohltil a nechtěl mě pustit. Se zatajeným dechem jsem sledovala osudy Estelly, Leny, Alexe, Sama a Janie a netrpělivě čekala na odhalení dalšího tajemství. Více se mi tedy líbila dějová linka, která zachycovala život Estelly. Líbilo se mi netradiční spojení tématu druhé světové války a módy. Postavy byli úžasné, do detailu vykreslené a oblíbila jsem si je tak, že jsem u osudu, který je na konci potkal uronila i nejednu tu slzičku. V obou příbězích je dokonalá romantická linka, která by vás nutila vzdychat "och" a "ach" kdyby vám to nebylo před manželem blbý. Autorka úžasně popisuje města, historická fakta, šaty, osobnosti, události, což z knížky činí ještě lepší čtenářský zážitek. Knížku rozhodně doporučuji všemi deseti a už se těším na další knížku s názvem "Skříň plná Diora". Tohle bylo jedno velké "wow".

Ukázka z knížky

"Ta velkolepá, báječná Paříž se přece nezalekne nějakého pitvorného skrčka jako je Adolf Hitler."